Pisz śmiało
i inwestuj ze mną

W jaki sposób zaaranżować prywatne biuro?

Informatyk, sprzedawca internetowy, tłumacz, bloger, copywriter – to nieustannie zwiększający się spis zawodów, wśród których coraz bardziej popularna jest opcja zdalnego zarobkowania. Pracować siedząc w domu? „Marzenie!” – wołają niektórzy. „Alienacja!” – krzyczą inni.
Najczęściej wymienianą wadą takiej formy wykonywania zadań zawodowych, bywa samotność. Brak motywacji również jest niewątpliwym powodem, dla którego ludzie nie decydują się na pracę zdalną.
Prywatne mieszkanie kojarzy się raczej z czasem wolnym, a nie z nieustannym skupieniem. Stąd też pracowanie zdalne może być zgubne i prowadzić do nieefektywnego wykorzystania czasu, który powinno się poświęcić na wykonywanie zadań zawodowych.

Już nawet przebywanie w innej przestrzeni, niż sypialnia, czy nawet zaaranżowane w salonie biuro, całkowicie odmienia postrzeganie wykonywanych poleceń. W dodatku, towarzystwo zaangażowanych w wykonywanie swoich obowiązków współpracowników, pobudza koncentracje, a tego kontaktu nie ułatwia zdalna forma zarobkowania.

Choć wydawać się może inaczej, zalet jest więcej wyłącznie z pozoru. Na dłuższą metę wychodzi na to, że samodzielne decydowanie o czasie pracy, brak przymusu stania w korkach przed 8:00 rano, siedzenie przed komputerem z kubkiem kakao w pidżamie – to wszystko traci na atrakcyjności i szybko zmienia się w monotonię, która rozprasza i prowokuje zmniejszoną produktywność.


Wybierając z różnych względów pracę zdalną, należy przede wszystkim jak najlepiej zaprojektować sobie przestrzeń tak zwanego home office. Komputer, wraz z innymi niezbędnymi sprzętami, takimi jak drukarka, skaner, kserokopiarka, duży stół i komfortowe krzesło – to rzeczy najważniejsze.

Biurko powinno się przysunąć blisko okna, tak, by światło słoneczne padało na nas we właściwy sposób. Patrzenie na zewnątrz jest ratunkiem dla wiecznie zapatrzonego w ekran wzroku. Taka chwila refleksji jest bardzo zalecana.

Niezależnie od tego, w jaki sposób zaaranżuje się swoje miejsce pracy, należy pamiętać, by utrzymać w nim ład i schludność, jak również odseparować je w jakiś sposób od sfery prywatnej. Biuro, prywatne czy nie, najlepiej by kojarzyło się wyłącznie z obowiązkami.